انواع لاستیک لیفتراک از موارد مهمی است که بالاترین تاثیر را در عملکرد دستگاه دارد و باید به درستی بر اساس محیط عملیاتی انتخاب شود .
در زیر به بررسی 3 نوع از لاستیک های متداول لیفتراک می پردازیم:
لاستیک بادی
این نوع از لاستیک ضخیم ساخته شده است . داخلش با هوا پر می شود ؛ بسیار مقاوم ، با دوام و سخت است و چیزی شبیه به لاستیک های موجود روی کامیون هایی که بارها دیده اید می باشد . شما باید در سطوح ناهوار و فضای بیرون از این نوع لاستیک استفاده کنید.هوای پر شده داخل لاستیک لایه ای خوب را بین لیفتراک و سطح زمین فراهم می کند که به لیفتراک هنگامی که روی سطوح خیلی ناهموار قرار می گیرد کمک می کند .
لاستیک توپر
این نوع لاستیک همان طور که از نامش مشخص است از لاستیک جامد ساخته شده است و داخلش با هوا پر نمی شود.در دراز مدت نمی توان از این نوع لاستیک برای سطوح ناهموار استفاده کرد بهتر است که در سطوح صاف استفاده شود . این نوع لاستیک پنچر نمی شود ؛ راننده لیفتراک کم تر با این نوع لاستیک برای کار راحت می باشد و به دلیل اینکه لایه ای بین لیفتراک و زمین ندارد امکان سایش را بالا می برد.
لاستیک پلی اورتان
برای استفاده در محیط داخلی بسیار محبوب است و بیشتر در لیفتراک های برقی کاربرد دارد.تعداد تولید این نوع لاستیک ها برای لیفتراک کم تر است و کشش عالی بر روی سطوح بتنی دارد.برای استفاده در داخل طولانی تر از لاستیک بادی و توپر ماندگاری دارد.به هیچ عنوان در سطوح ناهموار نمی توان از آن استفاده کرد .
بر اساس موارد بالا که گفتیم واضح است انتخاب لاستیک، کاملا به محیطی که در آن می خواهیم کار کنیم وابسته است و اگر بخواهیم بگوییم که طول عمر کدام لاستیک بالاتر است باید لاستیک توپر را انتخاب کنیم.