استفاده از تاور کرین در شرایط بادی:

شرایط آب و هوایی جرثقیل هنگام درک نحوه استفاده ایمن از تاور کرین ها در شرایط آب و هوایی بد، شرایط بادی در ابتدا به ذهن خطور می کند. همه جرثقیل ها دارای حداکثر سرعت باد تعیین شده هستند که تحت آن می توانند با خیال راحت کار کنند. اگر باد از این سرعت فراتر رود، جرثقیل نمی تواند به طور ایمن کار کند. درجه بندی باد بین جرثقیل ها، مدل ها و پیکربندی های مختلف، متفاوت است، بنابراین مهم است که بدانید شرایط آب و هوایی چگونه بر جرثقیل یا تاور کرین خاص شما یا تنظیمات آن تاثیر می گذارد.
اگر بالا بردن مصالح باید در شرایط بادی انجام شود، باید تعدادی از عوامل را در نظر گرفت. به طور کلی، سازندگان دستورالعمل هایی را برای حداکثر سرعت باد که یک بالابر می تواند انجام دهد، ارائه می دهند. اگر این توصیه ها در دسترس نباشد، سرعت باد 20 مایل در ساعت حداکثر مطلقی است که بالا بردن مصالح باید در آن زمان انجام شود. اگر باد در محدوده 15 تا 20 مایل در ساعت می وزد، می توانید به تعویق انداختن بالابری مصالح را در نظر بگیرید شرایط مطلوب برای باربرداری جرثقیل

شرایط مطلوب برای باربرداری جرثقیل


ویژگی های بار می تواند ایمنی بالا بردن مصالح را در شرایط باد کاهش دهد. اگر بار می تواند مقدار زیادی باد را بگیرد یا اگر باد آن را بگیرد کنترل آن دشوار است، به تاخیر انداختن بالابری را در نظر بگیرید. دانستن جهت وزش باد نیز مهم است، زیرا بادهای جانبی یا بادهای رو به عقب می توانند باعث شوند بار به گونه ایی حرکت کند که تاور کرین را تحت فشار قرار دهد یا حداکثر بار آن را کاهش دهد.
همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که سرعت باد به افزایش ارتفاع تمایل دارد، بنابراین بالا بردن بار بالاتر از سطح زمین می تواند بیشتر مستعد بادهای شدید باشد. اگر بالا بردن بار بین دو سازه انجام شود، می‌ تواند در معرض اثر تونل باد قرار گیرد، زمانی که وزش باد بین سازه ‌ها حالت قیف پیدا می کند، بنابراین سرعت باد افزایش می ‌یابد.

استفاده از تاور کرین در شرایط آب و هوایی سرد:
شرایط آب و هوایی جرثقیل

به گفته اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده، دمای بسیار سرد نیز می تواند بر عملکرد تاور کرین ها تاثیر منفی بگذارد. دمای سرد می تواند بر بسیاری از عناصر تاور کرین از جمله هیدرولیک، دستگاه های دکل و طناب و بالابرها تاثیر بگذارد. هوای سرد همچنین می تواند استحکام کششی جرثقیل را کاهش دهد و در موارد شدید باعث خرابی فاجعه بار در حین کار شود.
در صفر درجه سانتیگراد، سرما شروع به تاثیر بر بالابرها و دستگاه های دکل و طناب می کند. در دماهای زیر صفر، آب و هوا می تواند بر هیدرولیک جرثقیل و حداکثر ظرفیت بار تاثیر بگذارد. اگر بالا بردن مصالح در سرمای شدید انجام شود، باید خرابی احتمالی سیستم های هیدرولیک را در نظر گرفت و حداکثر بار را تا 25 درصد کاهش داد.
اگر دما بین منفی 30 تا 40 درجه سانتیگراد کاهش یابد، حداکثر بار جرثقیل باید تا 40 درصد کاهش یابد و تاخیر در بالا بردن بار باید در نظر گرفته شود. اگر دمای محل کمتر از منفی 40 باشد، همه کارهای بالابری باید متوقف شوند، مگر اینکه دلایل اضطراری داشته باشید.

باران و جرثقیل

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی جرثقیل در هنگام کار با جرثقیل در زیر باران نیز باید بیشتر مراقب باشید. مسلماً خطرناک ترین قسمت کار با جرثقیل در هنگام باران یا مه کاهش دید است. اگر باران به اندازه کافی باران می آید تا جلوی جرثقیل یا مانع اطراف منطقه بالابر را بگیرد ، عملیات باید بلافاصله به تعویق بیفتد.

علاوه بر این ، باران می تواند سایت ساختمانی را لغزنده کند ، بنابراین هنگام ورود و خروج از جرثقیل و همچنین قدم زدن در اطراف محل کار ، باید بیشتر مراقبت شود. وقتی زمین در اثر باران لغزنده شود ، کشش نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

سرانجام ، رطوبت بیش از حد نیز می تواند به جرثقیل آسیب برساند زیرا آب می تواند به قسمت های مختلف جرثقیل مانند کلاچ و ترمز وارد شود. این بدان معناست که هنگامی که باران متوقف شد ، قبل از شروع مجدد عملیات ، جرثقیل باید از نظر آسیب دیدگی بررسی شود.

تأثیر وزش باد بر تصادفات جرثقیل – شرایط آب و هوایی جرثقیل

صنعت ساختمان همچنان یکی از صنایعی است که بیشترین میزان تصادفات را دارد. تاورکرین ها همیشه جزء اصلی بسیاری از عملیات ساختمانی بوده‌اند. با پیشرفت‌های اخیر در جرثقیل‌های برجی، تلاش‌های بیشتری برای عملکرد ایمن آن‌ها صورت گرفته است. تأثیر عوامل محیطی طبیعی بر عملکرد جرثقیل‌های برجی را نمی‌توان نادیده گرفت، به‌ویژه تأثیر بار باد که در قوانین ساخت‌وساز در سراسر جهان یافت می‌شود. بنابراین، تعداد زیادی از مطالعات اخیر بر روی بررسی رویکردهای مختلف برای بهبود تأثیر بارها، مانند کنترل‌کننده‌های بازخورد بهبودیافته و حسگرهای همتاشده متمرکزشده‌اند.

باد را بشناس این‌یک بیانیه ساده اما عمیق برای اپراتورهای جرثقیل است. واقعیت این است که باد دومین عامل شایع تصادفات جرثقیل در سراسر جهان است. مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) گزارش داد که «… بین سال‌های 2000 و 2010، 1125 تصادف جرثقیل برجی در سراسر جهان گزارش شد که منجر به مرگ بیش از 780 نفر شد. یکی از مقصران اصلی این فجایع، قرار گرفتن در معرض باد است که باعث 23 درصد از تصادفات در جرثقیل‌های تاورکرین است.

استفاده از ابزار به‌روز و مدرن تشخیص آب‌وهوا و دما می‌تواند اپراتورها را در این مورد هوشیار کند.