تعمیرات و نگهداری

تعمیرات و نگهداری

تعمیرات و نگهداری دوره آموزشی آنلاین تعمیرات و نگهداری انواع گیربکس های صنعتی مطابق با استانداردهای بین المللی و گواهی نامه پایان دوره در صورت قبولی در آزمون .

سرفصل دوره تعمیرات و نگهداری  :

گیربکس های صنعتی

  1. آشنایی با مفاهیم اصلی و طراحی انواع چرخ دنده با رویکردی بر اساس استاندارهای شاخص (AGMA-lSO-DlN)
  2. روش های تولید و انواع فرآیند های ساخت چرخ دنده
  3. آشنایی و بررسی مراحل ساخت چرخ دنده و تست ، بازرسی و کنترل کیفی آن
  4. طراحی ، انتخاب و آشنایی با عملکرد
  5. بازرسی فنی ، نگهداری و تعمیرات بر اساس APl 613</h5>
  6. روانکاری و انواع خرابی های رایج در چرخ دنده ها با نگاهی به استاندارد lSO10825

گیربکس صنعتی چیست؟

تعمیرات و نگهداری

جعبه دنده یا گیربکس وسیله ای است متشکل از تعدادی چرخ دنده که دو وظیفه دارد. اول انتقال نیرو از منبع نیرو به مصرف کننده نیرو، دوم تغییر سرعت دوران و گشتاور؛ همچنین گیربکس ها به صورت کلی به دو دسته افزاینده و کاهنده دوران تقسیم بندی میشوند.

گیربکس های کاهنده پر استفاده تر از گیربکس های افزاینده هستند.

آنها بخشی از ماشین الات و دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی هستند که برای کاهش یا افزایش سرعت و گشتاور خروجی استفاده میشوند. شافت موتور به قسمتی از گیربکس وصل میشود و بر اساس نسبت تبدیل گیربکس گشتاور و سرعت خروجی حاصل میشود.

انواع مختلف گیربکس ها با ویژگی های متفاوت و منحصر به فرد در صنایع مختلف مثل کشاورزی و ساخت و ساز و معادن و قطعات لوازم برقی مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع گیربکس های صنعتی

در اینجا فهرست انواع گیربکس های صنعتی را مشاهده میکنید. در ادامه به بررسی جداگانه هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.

  • گیربکس خورشیدی
  • حلزونی
  • گیربکس هلیکال یا هم محور – شافت مستقیم
  • هلیکال مورب یا بول Bevel
  • گیربکس سایکلو ( سیکلوئیدی )
  • گیربکس ایندکس یا ایستگاهی
  • دورمتغییر
  • گیربکس باری سروو موتور ها
  • آویز یا شافت موازی  parallel shaft
  • گیربکس کرانویل Crown wheel pinion یا شافت بغل
  • اکسترودر
نحوه برگزاری دوره به صورت آنلاین  آفلاین و درون سازمانی میباشد .
 
تاریخ برگزاری دوره 21 , 22 دی ماه میباشد
 
هزینه برگزاری دوره 600 هزار تومان میباشد
راه های ارتباطی ما :
www.phq.ir
02188930943
09128898594
یا فرم

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

ریگری

دوره آموزشی آنلاین ایمنی ریگری و اصول صحیح بستن بار

  مطابق با استانداردهای بین المللی و گواهی نامه پایان دوره در صورت قبولی در آزمون .

سرفصل دوره ایمنی ریگری و اصول صحیح بستن بار :

  1. سرفصل های دوره آموزشی سوپروایزری ریگری و اصول صحیح بستن بار
     شرایط و وظایف ریگر یا طناب بند
    – عالمت ده ) عامل ارتباط بین راننده و ریگر( کیست؟
    – موقعیت نامناسب ریگر
    – عالئم هشدار دهنده
    – هماهنگی بین ریگر و اپراتور
    – تجهیزات حفاظت فردی )وسایل حفاظت فردی ریگر(
    – وظایف، مسئولیت ها و نکات ایمنی ریگر
    – مخاطرات استفاده از تجهیزات معیوب توسط ریگر ونکات ایمنی آنها
    – ارائه عالئم ریگری (Signals Hand(انواع جرثقیل
     اصول باربرداری صحیح
     محاسبه تعیین وزن بار
     محاسبات ریاضی و فنی روش های جا به جایی بار و ایمن بستن بار
     بررسی تجهیزات باربرداری ) اسلینگ ها )تسمه ، زنجیر ، سیم بکسل (، قالب، شگل،
    شاهین، کرپی،آی بلت و … (
     عملیات باربرداری و روش های صحیح بستن بار
     نحوه محاسبه و انتخاب صحیح تجهیزات باربرداری
     بازرسی تجهیزات باربرداری
     بازرسی سیم بکسل
     آشنایی با قوانین و استاندارد ها در زمان بارگیری
     آشنایی با روش های صحیح و ناصحیح باربرداری
     نکات راجع به عدم مهار و سقوط بار
     انتخاب صحیح ابزار باربرداری
     نکات ایمنی توسط ریگر حین عملیات جابه جایی بار
     بررسی چک لیست و دستورالعمل های تجهیزات باربرداری جرثقیل ها
     ارائه تصاویر و فیلمهای آموزشی مربوطه

تعریف ریگر و چگونگی کارکرد آن:

برای تعریف کارکرد ریگر در حوزه باربری باید گفت، این افراد طی دانش‌های کسب نموده به چنان مهارت و توانایی دست‌یافته‌اند

که بدون بروز مشکل می‌توانند، سیم بکسل مناسب و زنجیر مقاوم را انتخاب نموده و بر نحوه بستن صحیح بار نظارت نمایند.

حتی آن‌ها بر چگونگی تخلیه اصولی بارها اشراف کامل داشته و با برقراری توازن و تعادل در بارها می‌کوشند، پروسه حساس بارگیری تا تخلیه را به‌سلامت سپری کنند.

بدین ترتیب برای آنکه بدانید، توانایی‌های ریگر چیست؟ باید گفت وی فردی بوده که در کنار تمامی جرثقیل‌های سبک و سنگین حضوری فعال داشته

تا از صحت انجام عملیات، مجریان عمرانی را مطمئن سازد. به همین دلیل به این افراد علاوه بر ریگر، سیم بکسل انداز یا کمک اپراتور نیز گفته می‌شود.

آشنایی با توانایی‌های ریگرها:

باوجود پیشرفت‌های عظیم فناوری در حوزه باربری هنوز هم نمی‌توان، مانع بروز اتفاقات هولناکی شد که مقصر اصلی آن اهمال و کم‌کاری ریگر است. بدین ترتیب حتی پیشرفته‌ترین جرثقیل‌ها نیز در کنار یک ریگر حرفه‌ای که آموزش را دیده می‌تواند، بهترین کارایی را از خود نشان دهد. بر مبنای این توضیحات ریگری را برای کار خود انتخاب نمایید که دارای این توانایی‌ها باشد.

   توانایی در برقراری ارتباطی هماهنگ با راننده جرثقیل

   اعتمادبه‌نفس بالا و دارای تجربه کافی

   گذران دوره‌های آموزشی و آشنایی به علائم مهم و حیاتی حوزه باربری

    اطلاع از ‌تمامی نکات ایمنی حین عملیات باربرداری

     تبحر کافی در سیم بکسل اندازی

      توانایی انجام کارگروهی

نحوه برگزاری دوره به صورت آنلاین آفلاین و درون سازمانی  میباشد
 
تاریخ برگزاری دوره 30 آذر ماه میباشد
 
هزینه برگزاری دوره 600 هزار تومان میباشد
راه های ارتباطی ما :
www.phq.ir
02188930943
09128898594
یا فرم

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

گواهی مونتاژ کار تاورکرین زیر نظر PHQ

مونتاژ تاورکرین

مونتاژ تاورکرین

شرکت بازرسی فنی PHQ
بازرسی فنی و صدور گزارش فنی کامل و صدور گواهی سلامت ایمنی و استاندارد انواع جرثقیل ها و ماشین آلات

مراحل مونتاژ تاور کرین ثابت

مونتاژ تاورکرین

نصب پایه تاور کرین

مهمترین مرحله در نصب تاورکرین بخش پایه و مونتاژ آن به فونداسیون می‌باشد. این قسمت مهمترین بخش یک تاورکرین نیز به حساب می‌آید.  چگونگی نصب پایه نسبت به درخواست مشتری و پروژه موردنظر ممکن است متفاوت باشد. پایه تاورکرین را میتوان بصورت ثابت ، متحرک یا بروی کالسکه آن نصب کرد. معمولا پایه را بصورت ثابت به روی فنداسیون بتنی ساختمان نصب می‌کنند. درحالت دیگر ابتدا پایه را روی کالسکه تاورکرین نصب و سپس کالسکه را بوسیله وزنه‌های بتنی در جای خود ثابت نگه میدارند. اگر پروژه بصورتی باشد که نیاز به جابجایی جرثقیل در حین انجام کار وجود داشته باشد؛ پایه را بروی ریل متحرک نصب می‌کنند.

2

مونتاژ تاورکرین – نصب سکشن اصلی تاور کرین

مونتاژ تاورکرین

در این مرحله لازم است سکشن اصلی یا سکشن مادر را به پایه متصل کنند . این عمل با کمک جرثقیل متحرک و بوسیله پیچ یا پین انجام میگیرد.
این مرحله در واقع خشت اول در مونتاژ تاور کرین میباشد. در این درجه انحراف عمودی تاورکرین باید کنترل شود. درغیر این صورت تا انتها تاورکرین کج خواهد رفت. به همین علل از مهمترین مراحل مونتاژ تاورکرین بوده و به تجربه بسیاری نیاز دارد.

 
3

نصب کله قندی و گردان تاور کرین

پس از اینکه تاور کرین به ارتفاع موردنظر رسید اقدام به نصب گردان تاورکرین می‌کنند.
پس از نصب گردان و زیرگردان کله‌قندی را بوسیله 4 پین به گردان نصب می‌کنند.

4

نصب کن فلش یا بازوی تعادل

کن فلش یا بازوی تعادل قطعه‌ایی است که به گردان نصب می‌شود. این اتصال نیز بوسیله پین انجام می‌گیرد. پس از اینکه بازو نصب شد، کابلها و بازوی مهاری را به کله‌قندی نصب می‌کنند.

5

نصب فلش یا بازوی عامل

مونتاژ تاورکرین

این قطعه نیز مانند کن فلش به گردان نصب میشود. سپس کابلهای مهاری آن به کله قندی تاورکرین متصل میشود.
پس از تمام شدن تمامی این مراحل درواقع مونتاژ تاور کرین به اتمام میرسد و فقط قطعات جانبی آن مانند شاریوت و تابلو برق نصب و راه‌اندازی میگردد.

در این ویدئو مراحل ساخت یک تاور کرین را می بینیم :

https://www.aparat.com/v/DdEH

راه های ارتباطی ما :
www.phq.ir
02188930943
09121154318
یا فرم

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

کابین اپراتور تاورکرین

 

 

 

کابین اپراتور تاورکرین

 

کابین اپراتور تاورکرین

ویژگی های کابین اپراتور تاور کرین ، سوالی است که بایستی در جوابش بگوییم ، تاور کرین یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که در صنعت ساختمان سازی و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماشین بالابر در زمینه های متفاوتی استفاده می شود ولی یکی از ویژگی های مهم این ابزار بالابر می باشد. 

حال این ماشین غول پیکر را فردی باید هدایت کند به فردی که تاورکرین را هدایت می کند اپراتور تاور کرین می گویند. اما هر فردی نمی تواند اپراتور تاور کرین باشد بلکه این کار بسیار تخصصی بوده و فرد اپراتور قبل از هر چیز باید دوره های لازم نسبت به هدایت تاور کرین را گذرانده باشد. 

تاور کرین یا همان جرثقیل برجی دارای اندازه ای بسیار بزرگ است و در عملیات ساخت وساز در ساختمان سازی برای بلند کردن اجسام و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد.  

تاورکرین دارای قسمت های مختلفی است و یکی از مهمترین قسمت های تاور کرین کابین اپراتور می باشد. اپراتور و یا هدایت کننده تاورکرین در این کابین قرار می گیرد و با استفاده از فرمان ها و دیگر تجهیزاتی که داخل کابین وجود دارد به هدایت و کنترل تاور کرین می پردازد. 

کسانی که قصد دارند در زمینه اپراتور و هدایت تاور کرین مشغول به کار شوند باید دارای ویژگی هایی باشند. یکی از ویژگی هایی که برای افراد اپراتور مهم است این است که در برابر ارتفاع هیچ گونه ترسی نداشته باشند. 

ویژگی های کابین اپراتور تاور کرین

کابین اپراتور تاورکرین

یکی از مهم ترین اجزای تاور کرین کابین تاورکرین می باشد، تاور کرین ها دارای اندازه و سایز های مختلفی هستند اما این به معنایی حذف قطعات در تاور کرین نیست.

بنابراین تاور کرین ها در هر اندازه ای که باشند دارای کابین اپراتور می باشند. در رابطه با ویژگی های کابین اپراتور تاور کرین بایستی گفت کابین اپراتور تاور کرین نیز مانند دیگر اجزای تاور کرین دارای اجزایی است که در اینجا به آنها اشاره می کنیم. 

شاید شنیده باشید که به کابین اپراتور مغز تاور کرین نیز گفته میشود. بنابراین برای سرویس اجزا و تجهیزات تاور کرین باید کار های لازم را انجام داد. یکی از مهم ترین ویژگی های تاور کرین این است که تمامی فرمان های مربوط به تاور کرین در آن قرار دارد، بنابراین به همین منظور این قسمت از تاور کرین در بالاترین بخش از تاورکرین قرار گرفته شده است.

در توصیف ویژگی های کابین اپراتور تاور کرین و بخش قرار گیری آن بایستی بگوییم کابین اپراتور تاور کرین در تقاطع بین بخش عمودی و افقی که همان سکشن های بازوهای جرثقیل و سکشن های ارتفاعی هستند قرار گرفته شده است. به عبارتی کابین اپراتور تاور کرین در بالای واحد گردان تاور کرین واقع شده است.

کابین اپراتور تاور کرین چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

•    طراحی کابین تاور کرین باید جوری باشد که اپراتور دید کافی داشته باشد.

•    موقعیت کابین باید طوری باشد که اپراتور در معرض خطر قرار نداشته باشد. 

•    ابعاد اتاق کابین باید به گونه‌ای باشد که اپراتور آزادانه امکان حرکت داشته باشد.

•    ارتفاع داخل کابین نباید کمتر از 1.90 متر باشد. 

•    سقف کابین تاور کرین باید صاف و عاری از برجستگی باشد. 

•    پنجره‌ها شیشه‌ای و بزرگ باشند تا امکان دید کامل را فراهم کنند.

•    پنجره مجهز به برف پاک کن باشد.

اجزای اصلی کابین اپراتور تاور کرین چیست؟

داخل کابین تاور کرین شامل اجزای زیر است:

فرمان، صفحه نمایشگر، جعبه کمک‌های اولیه، پریز برق، کپسول آتش‌نشانی، نشان‌گر میزان بار استاندارد، صندلی قابل تنظیم، هشدار دهنده، چراغ و کانگتور برقی.

شرکت بازرسی فنی PHQ – کابین اپراتور تاورکرین

بازرسی فنی و صدور گزارش فنی کامل و صدور گواهی سلامت ایمنی و استاندارد انواع جرثقیل ها و ماشین آلات

در این ویدئو باهم می بینیم ک داخل کابین یک تاور کرین چگونه است ؟!

https://www.aparat.com/v/DdEHP

راه های ارتباطی ما :
www.phq.ir
02188930943
09121154318

 

 

یا فرم

 

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

 

 

 

نصب دکل تاورکرین

نصب تاور کرین ثابت

نصب دکل تاورکرین

تاور کرین ها در حقیقت سازه ای فلزی است که بصورت دکل سر به آسمان کشیده و امکان جابجا نمودن مصالح و تجهیزات را در هنگام ساخت ساختمان برای ما فراهم می نماید. این ماشین عظیم الجثه با ایجاد تعادل وزنی بین بار بلند شده و وزنه های تعادل، با ظرفیت های متفاوت در حین ساخت در خدمت بشر قرار می گیرند.

باتوجه به نوع ساختار تاور کرین ها و سازه آنها، مسیر انتقال بار تاور کرین از قلاب به بوکسل ها و از آنجا به بوم دکل و از بوم دکل به سکشن ها و در نهایت به فونداسیون تاور کرین منتقل می گردد. لذا با این تفاسیر از پایین ترین نقطه تاورکرین که داخل فونداسیون می باشد، مراحل اجرایی جهت نصب تاور کرین ثابت را بیان می نماییم.

مروری بر مراحل اجرایی نصب تاورکرین ثابت

فونداسیون تاورکرین

نصب دکل تاورکرین

فونداسیون تاورکرین ها باتوجه به ابعاد و اندازه سکشن های آن و ظرفیت تاور متفاوت است. محاسبات فونداسیون هریک از مدل های تاورکرین عموما توسط شرکت های سازنده آن صورت می گیرد. ولی درصورت عدم دسترسی به نقشه های آرماتوربندی فونداسیون مورد نیاز، طراحی و محاسبات آن باید توسط مهندسین محاسب صورت پذیرد. نکته بسیار مهمی که در هنگام طراحی فونداسیون تاورکرین ها باید به آن توجه ویژه ای نمود، یکی مقاومت خاک زیر فونداسیون جهت جلوگیری از نشست تاور در هنگام باربری است. که در صورت عدم تامین مقاومت خاک می توان از اجرای شمع های بتنی و یا شبکه آرماتوربندی مجزا در زیر فونداسیون تاور استفاده نمود و نکته دیگر کنترل Uplift یعنی بیرون کشیده شدن پایه ها از داخل فونداسیون و یا بلند شدن تاور از روی زمین می باشد. در هر صورت پس از طراحی سازه و مشخص شدن چینش آرماتورها و همچنین مقاومت بتن مورد نیاز فونداسیون، نقشه های آن در اختیار گروه اجرایی قرار می گیرد تا مراحل آرماتوربندی آغاز گردد.

پس از بسته شدن شبکه تحتانی آرماتور فونداسیون تاورکرین، اولین سکشن تاور که دارای پایه های مدفون در بتن می باشد، در محل مورد نظر قرار داده می‌شود. در این مرحله تراز و شاقول بودن پایه تاور از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه نمود. این قطعه معمولا دارای برجستگیهایی است که گیرداری مورد نیاز داخل بتن و نیز در میان شبکه های آرماتور را تامین نماید. با قرارگیری پایه در محل مورد نظر، آرماتوربندی ویژه تاور که معمولا بصورت کامل با پایه و برجستگی های آن درگیر است، انجام شده و آرماتورهای فوقانی نیز بسته می‌شود. بعد از کنترل نمودن صحت اجرای آرماتوربندی‌های صورت گرفته و تکمیل چک لیست های اجرایی، عملیات بتن ریزی فونداسیون تاور صورت می پذیرد.

مروری بر مراحل اجرایی نصب تاورکرین ثابت

نصب سکشن های عمودی تاورکرین

نصب دکل تاورکرین

با رسیدن مقاومت بتن فونداسیون به حد نهایی، می توان قطعات تاور را به ترتیب بر روی پایه آن قرارداد. این عملیات با مرحله نصب سکشن ها برروی پایه آغاز می گردد. قطعات به ترتیب از پایین به بالا و با توجه به مقاومت هر سکشن، مطابق با نقشه های اتصالات، بوسیله جرثقیل‌های متحرک، در جای خود قرار داده شده و اتصالات آن بوسیله پیچ و مهره و یا پینهای ویژه به یکدیگر متصل میگردد. در میان قطعات سکشن، قطعه ای بنام کاج (قطعه ارتفاع دهنده) وجود دارد که در حین نصب سکشن ها باید در جای خود قرار گیرد. این مقطع با مکانیزمی خاص می تواند عملیات افزایش ارتفاع تاور را در طول دوره کارکرد تاور، عملیاتی نماید که بطور معمول در زیر گردان و اتاق کنترل قرار می گیرد. انتخاب جرثقیل متحرک مناسب جهت اجرای مراحل نصب قطعات تاور کرین در ارتفاع، یکی از نکات حائز اهمیت است.

مروری بر مراحل اجرایی نصب تاورکرین ثابت

 عدم رعایت نکات ایمنی در حین نصب، می تواند عواقب جیران ناپذیری را درپی داشته باشد و کنترل نمودن میزان انحراف قطعات تاورکرین از خط عمود، در این مرحله یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه اکیپ و ناظرین نصب قرار گیرد. عملیات نصب سکشن ها تا رسیدن به ارتفاع مورد نیاز (و یا حداکثر ارتفاع خود ایستایی تاور کرین) ادامه پیدا می کند.

مروری بر مراحل اجرایی نصب تاورکرین ثابت

نصب دکل تاورکرین – نصب قطعات کله قندی و گردان

با رسیدن به ارتفاع مورد نیاز قطعات سکشن، قطعه گردان که وظیفه دارد شرایط گردش 360 درجه تاور حول محور خود را ایجاد نماید، نصب می گردد. این بخش برروی قطعه ای که زیرگردان نام دارد نصب می شود. زیرگردان و گردان معمولا سنگین ترین قسمت تاور می باشد. وظیفه زیرگردان، ایجاد بستر مناسب به همراه شفت مرکزی و بلبرینگ های نشیمن برای گردان است، که موتورهای اصلی چرخاننده تاور نیز برروی آن قرار می گیرد. عملیات نصب قطعات گردان و زیرگردان بدلیل وزن بالا، عموما در دو مرحله انجام می شود تا فشار وارده به جرثقیل متحرک نصب کننده تاور، کاهش یابد.

با اتمام نصب گردان و زیرگردان در محل خود، قطعه کله قندی که فوقانی ترین بخش تاورکرین است و نقطه مرکزی تعادل تاورکرین به حساب می آید، در محل خود قرار داده شده و بوسیله پین و یا پیچ های ویژه، روی گردان بسته می شود. این قطعه بدلیل متصل شدن قطعات کششی تاور به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا در صورت ضعیف بودن مقاطع آن، هنگامی که تاور کرین زیر بار قرار می گیرد، ازجای خود خارج شده و موجب از بین رفتن تعادل، میان بار و وزنه شده و واژگونی تاور کرین را درپی خواهد داشت.

لازم به ذکر است، اتاق فرمان بعضی از تاورکرین ها در فاصله مابین گردان و کله قندی قرار می گیرد. که در این صورت، در همین مرحله و پیش از نصب کله قندی، آن را در محل خود قرار می دهند. در بیشتر تاورکرین های جدید، اتاق فرمان معمولا در کنار کله قندی و بوم اصلی تاور قرار می گیرد. بهتر است در همین جا این نکته را نیز بیان نماییم که، در برخی مدل های جدید تاورکرین، قطعه کله قندی به کلی حذف شده و تعادل مابین فلش و کنفلش به کمک تعادل وزنی مابین وزنهها و فلش، تامین شده است.

مروری بر مراحل اجرایی نصب تاورکرین ثابت

نصب دکل تاورکرین – نصب کنفلش و فلش (Counter Jib & Working Jib)

بعد از پایان نصب کله قندی، در حقیقت مراحل نصب دکل اصلی سازه تاورکرین پایان یافته است و نوبت به نصب قطعات فلش و کنفلش می باشد. قطعات فلش و کنفلش بدلیل طول زیاد، معمولا به صورت تکه تکه و با طول 6 تا 12 متری بر روی تریلیها بارگیری می شوند و برای متصل آنها به هم، در محلی مناسب و ترجیحا نزدیک به جرثقیل متحرک، قطعات فلش و کنفلش را در کنار هم قرار می دهند و بوسیله پین های ویژه آنها را به یکدیگر متصل می کنند. سپس بوسیله بکسل های با مقاومت مناسب به قلاب جرثقیل بسته شده و به انتهای کله قندی که قبلا نصب شده است منتقل می نمایند. پس از تنظیم شدن محل دقیق آن پین های اتصال کنفلش به کله قندی و پایه گردان بسته می شود و قطعات کششی مهاری انتهای کنفلش یا بازوی وزنه به بالای کله قندی بوسیله پین متصل می شود.

با بسته شدن پین های کنفلش، اتصال اصلی آن به پایان رسیده است و می توان قلاب جرثقیل متحرک را از آن جدا نمود و با قراردادن تعدادی از وزنه های تعادل در انتهای کنفلش، مرحله نصب کنفلش نیز پایان یافته است.

مروری بر مراحل اجرایی نصب تاورکرین ثابت

تنها قطعه اصلی باقیمانده جهت تکمیل نصب تاورکرین، فلش یا بازوی کار می باشد. این قطعه باتوجه به نوع تاور دارای طول و ابعاد متفاوت می باشد. ولی این مساله عموما درباره تمامی تاورها مشترک است که، بازوی متحرک بصورت 2 و یا 3 تکه باید در امتداد یکدیگر به برج مرکزی متصل شوند. روش اتصال این قطعه نیز مشابه کنفلش است. با این تفاوت که ابتدا نزدیکترین قطعه به دکل را به گردان وصل می‌کنند. سپس مقاطع دیگر فلش به آن متصل می شود و پس از آن، بسته به نوع تاورکرین، قطعه کششی فلش را به بالای کله قندی متصل مینمایند.

اینک، ضمن اطمینان از تثبیت قطعات و اتصالات، می توان قلاب جرثقیل متحرک نگهدارنده را باز نمود و نصب سازه تاورکرین را پایان یافته دانست. البته ناگفته نماند تمامی این مراحل تا ارتفاعی صورت می گیرد که تاور خود ایستایی داشته باشد و در صورت نیاز به ارتفاع بیشتر باید از مهارهای جانبی که تاورکرین را به اسکلت ساختمان متصل می نماید استفاده نماییم.

مروری بر مراحل اجرایی نصب تاورکرین ثابت

نصب ارابه متحرک و قلاب، موتور، وینچ و بکسل ها

زمانی که مراحل نصب سازه تاورکرین پایان یافت، نوبت به نصب قطعات الحاقی که بیشتر وظیفه مکانیکال را به عهده خواهند داشت می رسد. در این مرحله قطعاتی همچون الکتروموتورها، تابلوهای برق و قرقره بکسل تاور در محل خود قرار داده خواهد شد. محل قرارگیری این قطعات با توجه به نوع تاور متفاوت خواهد بود. در برخی از تاورها وینچ و الکتروموتورها در قسمت کنفلش و جلوی وزنه ها و در مدل‌های دیگر در پایین ترین سکشن قرار خواهد گرفت.

ارابه متحرک (شاریوت و قلاب) نیز که دارای چرخ و بلبرینگ است، در داخل ریل تعبیه شده در فلش تاور، نصب شده و بکسل های تاور از قرقره به سمت آن کشیده خواهد شد و با اتصال برق از تابلو برق به آن، می توان تاورکرین را مورد استفاده قرارداد.

شرکت بازرسی فنی PHQ
بازرسی فنی و صدور گزارش فنی کامل و صدور گواهی سلامت ایمنی و استاندارد انواع جرثقیل ها و ماشین آلات
در این ویدئو نحوه نصب دکل یک تاور به همراه نحوه ساخت بستر و پلتفرم آن در زاویه ثابت را می بینیم.

https://www.aparat.com/v/DdEHP

راه های ارتباطی ما :
www.phq.ir
02188930943
09121154318
یا فرم

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

دوره آموزشی آنلاین تعمیر و نگهداری جرثقیل ها مطابق با استانداردهای بین المللی و گواهی نامه پایان دوره در صورت قبولی در آزمون .

سرفصل های دوره :

  1. آشنایی با ساختمان و اصول عملکرد جرثقیل های سقفی
  2. ابزارهای مناسب تعمیرات و سرویس و نگهداری و ابزارهای دقیق اندازه گیری جهت کنترل عیوب قطعات
  3. آشنایی با مکانیزم عملکرد جرثقیل و عوامل اثرگذار در خرابی های غیرمعمول تجهیزات جرثقیل
  4. تنظیم و تدوین برنامه زمان بندی شده بر اساس استانداردها و دستورالعمل کارخانه سازنده
  5. آشنایی با نقش بهره برداران و سرویس کاران و مکانیک ها در خرابی زود رس تجهیزات جرثقیل
  6. خرابیهای متداول در جرثقیلهای سقفی
  7. موارد لازم جهت بررسی در بازدیدهای روزانه، هفتگی، ماهانه،سه ماهه،شش ماهه و سالانه جرثقیل های سقفی
  8. معیارهای انتخاب روان کننده ها از نظر خواص فیزیکی و گروه بندی با توجه به شرایط جوی منطقه و طول عمر تجهزات جرثقیل
  9. آشنایی با سرویس و نگهداری و تعمیرات پیش گیرانه (PM)
نحوه برگزاری دوره به صورت آنلاین آفلاین و درون سازمانی میباشد
تاریخ برگزاری دوره 28 و 29 و 30 آبان ماه میباشد
راه های ارتباطی ما :
www.phq.ir
02188930943
09128898594
یا فرم

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

بازرسی جرثقیل

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

جرثقیل مفیدترین ماشین ساختمانی است که برای بلند کردن اجسام سنگین و قرار دادن آنها در مکان های با ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می گیرد. همه کارها از طریق نیروی بالابر انجام می شود. علاوه بر این، جرثقیل ها دارای قسمت های اصلی دیگر مانند بالابر، میخ، زنجیر یا طناب سیم هستند. که تمام این قطعات برای انجام هر کار نقش مهمی دارند.

جرثقیل ها از نظر هدف و شکل متفاوت هستند. اما جزئیات بیشتر این جرثقیل ها می توانند با توجه به شرایط مختلف کار، متحرک یا بی حرکت باشند.

همانطور که اشاره شد جرثقیل یکی از مفیدترین تجهیزات ساختمانی است. بنابراین دارای برخی از قطعات مفید است. که آن را در مقایسه با سایر ماشین آلات ساختمانی جامع می کند.

برای افزایش درک شما از اجزای جرثقیل در اینجا لیستی در مورد متداول ترین قسمت های سیستم های بالابری آورده شده است.

بسته به نوع جرثقیل (به عنوان مثال ایستگاه کاری در مقابل جرثقیل لبه دار) همه اجزای سازنده ممکن است در همه جرثقیل ها نباشند. یا ممکن است متفاوت از آنچه در اینجا نشان داده شده است باشند.

جهت تامین قطعات جرثقیل کلیک کنید.

بوم

بازرسی جرثقیل

بوم مهمترین قسمت جرثقیل است که برای اهداف اصلی که جرثقیل برای آن ساخته شده استفاده می شود. ممکن است نوع جرثقیل را با بوم آن تشخیص دهید. بوم یک تیر فلزی است که به عنوان بازو برای نگه داشتن بار استفاده می شود.

در مواقعی که بار زیادی از یک طرف وجود داشته باشد و از روی جرثقیل های کامیون هنگام کار بر روی سطوح نامنظم دیده می شود، از دستگاه های خاکی برای تعادل جرثقیل استفاده می شود.

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

بازرسی جرثقیل -وینچ

وینچ بیشتر برای نگهداری کابل ها یا طناب های سیم استفاده می شود و در صورت لزوم آنها را بالا و پایین می کند.

 

بازرسی جرثقیل

 

بازرسی جرثقیل – دنده

دنده، روتکس دنده ای است که در زیر کابین برای چرخش کابین و رونق در زاویه هایی که تعریف می شود استفاده می شود. چرخ دنده روتکس معمول ترین قسمت جرثقیل های کامیونی است.

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

قلاب

بازرسی جرثقیل

بازرسی جرثقیل – بار با استفاده از قلاب به بالابر و به قسمت انتهایی متصل می شود. از تجربه ما در بازرسی ها، کیت قفل بخشی است که اغلب به جایگزینی نیاز دارد. در واقع قلاب ها از قطعات لازم برای نگهداری و رها کردن بارها هستند.

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

بالابر

بازرسی جرثقیل بالابر قطعه ای است که بلند کردن با با استفاده از ایجاد طناب سیم و یا زنجیره، نگه داشتن، بالا بردن یا پایین آوردن بار را انجام می دهد.

بالابرها می توانند با دست، برق و یا با هوای فشرده (پنوماتیک) کار کنند. انتخاب بالابر مناسب برای داشتن سیستمی که نیازهای شما را برآورده کند بسیار مهم است (مانند SEQ جدید کیتو که اکنون در کانادا موجود است).

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

چرخ دستی

بازرسی جرثقیل -چرخ دستی از بالابر پشتیبانی می کند و در امتداد پل جرثقیل حرکت می کند. واگن برقی می تواند پیکربندی شده باشد. چرخ دستی می تواند از بالا یا پایین باشد، می تواند درون یک سیستم مسیر باشد یا بر روی یک پرتو اجرا شود.

 

بازرسی جرثقیل

 

پل

پل ها اجزای مهمی هستند که عرض سیستم جرثقیل را اجرا می کنند. پل جزء اصلی سازه بالابر است که باند پروازها را به هم متصل کرده و بالابرها و چرخ دستی ها را نگه می دارد.

پل می تواند یک یا دو پرتو باشد. همچنین پل ها می توانند از نوع جعبه محصور یا ساخت تیر باشند. نوع پل ها به نیاز شما و طبقه بندی بار کار انجام شده بستگی دارد.

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

ستون ها

اگر سیستم پشتیبانی جرثقیل بخشی از ساختمان نباشد، برای پشتیبانی از آن به ستون هایی نیاز دارد. ارتفاع ستون های شما تعیین کننده فضای اتاق شما و بلند بودن بالابر شما خواهد بود.

جرثقیل های شیب دار دارای یک ستون هستند. در حالی که جرثقیل های سقفی به اندازه مورد نیاز ستون دارند. تا از سیستم بالابر ایمن پشتیبانی کنند.

ستون ها با توجه به اندازه مورد نیاز محیط شما ساخته می شوند تا حداکثر میزان بالابری را داشته باشند.

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

باند

باند همان چیزی است که پل از آن عبور می کند و جرثقیل را به بالا و پایین منتقل می کند. اینها می توانند بخشی از ساختمان باشند یا توسط ستون ها پشتیبانی شوند.

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

بارکش انتهایی

در دو طرف پل واقع شده اند. بارکش های انتهایی پل را به بالا و پایین باند منتقل می کنند. این قطعات دارای چرخ هایی هستند که بر روی ریل حرکت می کنند. و می توانند تا 8 چرخ وابسته به ظرفیت جرثقیل داشته باشند.

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

برق

سیستم برق جرثقیل میزان قدرت و در دسترس بودن قدرت، سیستم الكتریكی مورد نیاز برای یك سیستم بالابرنده را القا می كند. سیستم های کابل، میله های رسانای عایق بندی شده و جعبه های قدرت، برق را از ساختمان به سیستم بالابر می رسانند.

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

کنترل ها

می توان کنترل ها را نصب کرد، از راه دور با باتری کار کرد یا یک آویز داشت. کنترل ها موتورهای محرک و بالابر را برای کنترل بالابر و سرعت برای موقعیت دقیق بار کار می کنند.

اکثر سیستم های جرثقیل را می توان با آویزهای از راه دور مقاوم سازی کرد (عملکرد از راه دور در بسیاری از شرایط یک گزینه ایمن تر است).

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

ضربه گیرها

ضربه گیرها برای کاهش ضربه جرثقیل و ضربه گیرهای انرژی طراحی شده اند. این قطعات جرثقیل را به حالت استراحت کنترل شده در می آورند. و با به حداقل رساندن نیرویی که جرثقیل به انتهای مسیر می رسد متوقف می شوند.

ضربه گیرها را می توان به اجزای مختلف جرثقیل متصل کرد. به ضربه گیرها توقف جرثقیل نیز گفته می شود. جایگزینی سپرهای فرسوده می تواند باعث افزایش عمر جرثقیل شما شود.

 

آشنایی با مهمترین قطعات یک جرثقیل

 

جلوه های نهایی

افکتورهای نهایی قسمت “گرفتن” سیستم جرثقیل هستند. آنها می توانند به سادگی کابل کشی یا تسمه کشی باشند و راه حل های زیادی برای بار وجود دارد. اما تأثیرگذارهای نهایی در هنگام طراحی برای بالا بردن بار خاص شما بسیار موثر هستند.

یک اثر نهایی سفارشی برای بلند کردن بار شما ایمن تر، سریع تر و دقیق تر است. نماینده شما می تواند به شما نشان دهد که چه گزینه های سفارشی زیر قلاب مناسب هستند.

 

rooster sheave چیست ؟

 

 
یک اصطلاح رایج در صنعت است .

 

برای چیزی است که به عنوان فلکه بالابر کمکی یا سربوم کمکی شناخته میشود .

 

معمولا یک واحد نواری است .

 

به نوک بوم جرثقیل متصل می شود تا یک خط بالابر دوم را فراهم کند .

 

در صنعت به اسم هد بوم یا سربوم معروف است .

 

راه های ارتباطی ما :

 

www.phq.ir
02188930943
09128898594

 

یا فرم

 

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

 

مهلت ثبت نام به دلیل استقبال شما عزیزان تمدید شد .

 

 

دهمین همایش آموزشی آنلاین استاندارد و ایمنی لیفتینگ مطابق با استانداردهای بین المللی و گواهی نامه پایان دوره در صورت قبولی در آزمون .

 

دوره آموزشی ایمنی و بازرسی لیفتراک

 

تاریخ برگزاری دوره : 28 شهریور 1401

 

هزینه برگزاری دوره : 400 هزار تومان

 

 

دوره ایمنی بازرسی جرثقیل سقفی

 

تاریخ برگزاری دوره : 29 شهریور 1401

 

هزینه برگزاری دوره : 400 هزار تومان

 

 

ایمنی و بازرسی تاورکرین

 

تاریخ برگزاری دوره 30 شهریور 1401

 

هزینه برگزاری دوره : 400 هزار تومان

 

 

اپراتوری انواع جرثقیل (سقفی – تاور – متحرک)

 

تاریخ برگزاری دوره 31 شهریور 1401

 

هزینه برگزاری دوره : 400 هزار تومان

 

با شرکت در چهار دوره 20 درصد تخفیف بگیرید

 

راه های ارتباطی ما :

 

www.phq.ir
02188930943
09128898594

 

یا فرم

 

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

آموزشی سوپروایزری –  اعمالی که ریگر -سوپروایزری- باید انجام دهد:

  • در محلی بایستد که کاملا در دید اپراتور جرثقیل باشد
  • در مورد جرثقیلی که با آن کار میکند و ظرفیت قلابهای آن اطلاعات کافی داشته باشد
  • بتواند سیم بکسل ها زنجیرها و هرنوع وسایل باربندی مورد نیاز را متناسب با وزن بار انتخاب کند
  •  بتواند خرابیهای کلیه قسمتهای باربندی و سیم بکسل را تشخیص دهد
  • علائم ارتباطی با اپراتور را مطابق استانداردها بداند و به موقع عمل کند
  • اعمالی که ریگر -سوپروایزری – باید انجام دهد:

      <

آموزشی سوپروایزری  – محل کلی یا دسته برق جرثقیل ها را در کارگاه بداند و بتواند در مواقع اضطراری برق را از شبکه قطع کند

  • بتواند وسایل باربندی و بارگیری را بر حسب وزن و وضعیت بار نسبت به قطر و طول درست انتخاب کند
  • سیم بکسل و زنجیر ها را روی قسمت اصلی بار یا ( شاسی – قاب – اسکلت ی ) ببندد
  • در صورتیکه بار دارای گوشه های تیز است برای حفاظت از سیم بکسل از تخته و لاستیک و منجیت استفاده کند
  • قبل از اینکه به اپراتور علامت دهد که بار را بلند کند کنترل نماید قطعه یا وسیله ای اضافی روی بار قرار نگرفته باشد
  • بارها را طوری سیم بکسل اندازی و باربندی کند که که بار تغییر شکل نداده و جابجا نشود
  •  تمام بارها را حداقل با دو سیم بکسل یا دو زنجیر باربندی کند
  • اگر مجبور شد وسط سیم بکسل را در قلاب بیاندازد هر
  • برای برداشتن بارهای دارای حلقه بارگیری باید قلاب را درهمین حلقه بیاندازد
  • هنگام آویزان کردن بار در قلاب مطمئن شود که بار جائی گیر نکرده و کاملا آزاد است
  • موظف است قبل از علامت دادن به اپراتور سایر افراد را از اطراف بار دور نماید
  • بعد از محکم کردن وسایل بارگیری در لحظه اول علامت دهد تا اپراتور۱۰ سانتیمتر بار را بالا برده سپس علامت توقف داده تا اپراتور ترمزها را امتحان کرده و از وضعیت بار و تعادل آن اطمینان حاصل نماید بعد اپراتور میتواند بار را تا ارتفاع مجاز (۵۰ سانتمتر بالاتر از مرتفع ترین شی در مسیر) حمل نمای
  • در صورتیکه جرثقیل دارای قلاب دو طرفه باشد نباید سیم بکسل و زنجیر ها را در یک شاخه بیاندازد

 اعمالی که ریگر نباید انجام دهد:

  • آموزشی سوپروایزری

    بستن بار بیش از ظرفیت جرثقیل ممنوع است

  • هل دادن یا کشیدن قلاب به طرف حلقه های بارگیری ممنوع است
  •  ضربه زدن با چکش یا هر وسیله دیگر بمنظور جا انداختن حلقه های سیم بکسل به دهانه قلاب ممنوع است
  • ایستادن روی بار و استفاده از وزن خود برای متعادل کردن بار ممنوع است
  • کشیدن بار به سمت بالا و پائین با دست ممنوع است
  • بارگیری و تخلیه اتومبیل یا هر وسیله نقلیه دیگر در حالتی که راننده یا شخص دیگری داخل کابین با روی کفی ان باشد ممنوع است
  • کنترل و بازرسی بار در حالت آویخته ممنوع است
  • بارگیری مواد محترقه با سیم بکسل و زنجیر ممنوع است مگر اینکه مواد مورد نظر درون زنبیل مخصوصی حمل شوند
  • کشیدن بار – یدک کردن و کشیدن هروسیله دیگزی با قلاب جرثقیل ممنوع است
  •  مهار کردن بار با دست ممنوع است این عمل باید بوسیله طناب و میله انجام شود

دوره آموزشی آنلاین پیشرفته مطابق با استانداردهای بین المللی و گواهی نامه پایان دوره در صورت قبولی در آزمون .

PHQ</a>

<strong>سرفصل دوره سوپروایزری پیشرفته :

آموزشی سوپروایزری

  1. آشنایی با صلاحیت و استانداردهایcrane supervisor
  2. آشنایی با سیگنال های رادیویی و فیزیکی rigging signals
  3. آشنایی با تجهیزات پیشرفته باربرداری Rigging Equipment
  4. تعریف Tandem lift در عملیات خاص / باربرداری های مشترک
  5. نقطه ثقل تجهیز و بار
  6. آشنایی با علائم هشدار دهنده خطرات
  7. شناخت پارت های کرین و اجزا
  8. تفاوت اسلينگ های باربرداری Crane Lifting Slings
  9. ارزیابی ریسک باربرداری در عملیات Hazards of lifting
  10. تفاوت&lt;/h6&amp;gt; سوپروایزر دریا و خشکی onshore and offshore cranes
نحوه برگزاری دوره به صورت آنلاین میباشد
تاریخ برگزاری دوره 10 و 11 شهریور ماه میباشد
هزینه برگزاری دوره 500 هزار تومان میباشد
راه های ارتباطی ما :
www.phq.ir
02188930943
09128898594
یا فرم

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.